آل یاسین

حیاط خلوتی مجازی برای دوستان حقیقی

آل یاسین

حیاط خلوتی مجازی برای دوستان حقیقی

آل یاسین

حیاط خلوتی مجازی برای دوستان حقیقی

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی

۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

قابل توجه بازدید کنندگان عزیز !


منظور حقیر از استفاده از نام " آل یاسین " برای این وبلاگ ٬ اشاره به جان جهان٬ امام انس و جان٬ حضرت صاحب الزمان (عج) نیست. بلکه وجود بنده ی حقیر است. کسی که در ظاهر٬ نام و نشانی از حضرت یاسین (صلی الله علیه و آله و سلم) دارد اما در فهم و کمال و اخلاق و منش٬ تنها فرزند نا خلفی بیش نیست.هرچند آرزومند سرسوزنی شباهت ام...

نظر شما خوبان در این زمینه٬ میتونه روشنگرانه باشه.

                                                                                               منتظرتون هستم!

  • محفوظ سادات
اینم جوجه ی ما !! محض صفا کردن دوستان !!!

  • محفوظ سادات
  • محفوظ سادات
چند روز پیش ها بود که خبری از جنایت تکفیری ها به گوش رسید.خبری که دل هر انسان آزاده ای رو به درد میاورد.جنایتی که برای عدم ارتکابش٬ نیازی نه به دین داره نه به ایمون چندان بالا. فقط یه مقدار شرف یا کمی انسانیت یا یه کوچولو آزادگی میخواد تا دست به چنین عمل وحشیانه ای نزنه.

بله همون نبش قبر صحابی شریف حضرت رسول (ص) و یار باوفای حضرت امیر (ع) رو میگم.
واقعا چقد باید یه آدم به پوچی برسه  تا به چنین عمل سخیفی دست بزنه؟ چقد باید شرف و آزادگی تو وجود آدمی بمیره که حتی به جسد یه آدم شریف و بزرگوار مثل  حجر بن عدی علیه السلام رحم  نکنه؟ حتی اگر صحابی پیامبر (ص) هم نبودند و یه آ دم معمولی بودند یا  حتی حتی بلا تشبیه یه آدم بدی هم میبودند٬  چنین عملی مردود بود چه رسد به اینکه پیکر غرق به خون شهید عزیز٬صحابی پیامبر(ص) و یار صدیق امیر المنین(َع) باشه. نمیدونم با دیدن اون پیکر تازه و خونین٬ اونم بعد از آنهمه سال ٬ به حقانیت ایشان و به کجروی و ضلالت خودشان پی نبردند؟؟

اما حرف اصلی من مال زمانیه که این نامردم ها٬ تهدید به تخریب حرم عمه سادات٬ بانوی صبور کربلا٬ شیرزن نینوا حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) کردند. بگذریم از اینکه چند تا از هموطنامون به حمایت از عمه جان سادات٬ تو حرم بست نشستن ولی یه خبر شنیدم که خیلی حالم رو دگرگون کرد. نمیدونم خوشحال شدم یا ناراحت .

 یه حس غریب بود. نمیدونم شادی بود یا یه غم آشنا. شنیدم توی یه اقدام (هر چند نمادین) خیلی جالب و زیبا٬ پرچم حرم مطهر حضرت باب الحوائج٬ قمربنی هاشم(ع) رو به بالای گنبد عمه جان سادات منتقل کردند.
راستش توی اون لحظه٬ مو بر بدنم سیخ شد٬ بغض گلوم رو فشرد٬ و چشام نمناک شد. یاد روضه های شب تاسوعا افتادم.یاد ماموریت نگهبانی خیام که امام بر عهده ی تنها سردارشون گذاشتند. و یاد ناامید شدن امید عمه جان٬ پس از " انکسار ظهر" ابی عبدالله. یاد ای اهل حرم ٬ میر و علمدار نیامد...
  • محفوظ سادات
 

مواد لازم:

آرد یک پیمانه + سه چهارم پیمانه
شکر2 پیمانه
پودر کاکائو خالص سه چهارم پیمانه
جوش شیرین2 قاشق چای خوری
بیکینگ پودر1 قاشق چای خوری
نمک1 قاشق چای خوری
تخم مرغ2 عدد
قهوه دم کرده غلیظ و پررنگ 1 پیمانه
شیر بدون چربی1 پیمانه
روغن نباتی نصف پیمانه
وانیل1 قاشق چای خوری

روش تهیه:

* دمای فر را روی 175 درجه سانتی گراد (350 درجه فارنهایت) تنظیم کنید.. قالب یا ماهیتابه ای را که برای پخت کیک در نظر گرفته اید، ابتدا چرب کنید و سپس با آرد بپوشانید.
* آرد، شکر، کاکائو، بیکینگ پودر، جوش شیرین و نمک را با هم مخلوط نمایید. سپس میان آن ها، حفره ای ایجاد کنید.
* تخم مرغ، قهوه، شیر بدون چربی، روغن و وانیل را داخل آن بریزید. سپس همزن برقی را روی سرعت متوسط تنظیم نمایید و مواد را به مدت 2 دقیقه با آن، به هم بزنید. وقتی خمیر یکدست شد، آن را داخل ماهیتابه یا قالب، بریزید.
* خمیر کیک را مدت 30 الی 40 دقیقه داخل فر قرار دهید. برای اطمینان از پایان زمان پخت، چنگال را داخل کیک فرو کنید، اگر محتویات خمیری کیک، به آن نچسبد می توانید از پخت کیک مطمئن شوید.
* آن را از فر خارج نمایید و 10 دقیقه منتظر بمانید تا سرد شود. سپس کیک را از قالب خارج نمایید تا کاملا خنک شود. آن را به دلخواه تزئین نمایید و همراه خانواده میل بفرمایید.
من که امتحان کردم واقعا عالی بود
  • محفوظ سادات


در یکی از شبها در منطقه چزابه٬ شهید سید رضا پورموسوی٬ امام زمان(عج) را در خواب می بیند. امام لوحی نورانی که نام سه سید در آن وشته شده بود را به او نشان میدهد.بعد از شهادت در دستنوشته هایشان معلوم میشود که هر سه نفر از این خواب باخبر بوده اند.بدون اینکه برای یکدیگر تعریف کرده باشند...

سید رضا پور موسوی                     سید مصطفی حبیب پور                   سید هیبت الله فرج الهی


  • محفوظ سادات

بنام خداوند ارحم الراحمین

دوستان خوبم سلام

اولین ورودتان را به حیاط خلوت کوچک و مجازی ام٬ خوش آمد میگم.

راستش هدف من از راه انداختن این حیاط خلوت مجازی و دعوت از دوستان خوب و حقیقی٬در وهله ی اول٬ آشنایی بیشتر خودم با فضای نت و کمی آبدیده شدن برای جنگ سایبری است(هر چند در همین ابتدای کار باید اعتراف کنم که اصلا تخصص و آگاهی بالایی در این زمینه ندارم و همین حیاط خلوت کوچک هم به لطف عزیزی راه اندازی شد!  پیشاپیش قصورات و تقصیرها رو بر حقیر ببخشید.)در واقع میخوام ضمن بالا بردن توانایی ها و آگاهی های اینترنتی خودم٬ یه حیاط خلوت دنج با یه باغچه کوچیک  راه بندازم  تا ضمن پیدا کردن دوستای جدید٬دوستای دوست داشتنی ام رو که دست تقدیر ٬ هر کداممان را ساکن یکی از این بلاد دور و نزدیک کرد٬ حداقل در فضای نت٬بیشتر ببینم و عطر حضورشان را با شامه جان استشمام کنم.

این شد که تصمیم گرفتم به حضور دوستان شرفیاب بشم.واسه همین توی این حیاط٬چند تا بخش تعبیه کردیم تا عزیزان لذت و استفاده لازم رو ببرن  ان شاالله .

پس به امید خدا از این پس توی بخش های متنوع حیاط خلوت خودتون می تونید قدم بزنید:

*مطبخ: که دستور پخت یه غذا یا یه کیک خوشمزه واسه عصرونه  رو ٬براتون میذارم تا در کنار اهل و عیال صفا کنید!

*بی نشان جاودان: این قسمت متعلق به شهید محبوبم٬شهید جاوید الاثر٬ حمید باکری عزیزه. شهیدی که از اعماق جان ٬ دوستش دارم و امیدوارم سرسوزنی شبیه او شوم.

*م.محفوظ: که گاهی براتون قلم میزنم. البته برای شما ارزش خواندن نداره اما برای حقیر٬ارزش نوشتن٬ بلی! بلکه به برکت دوستان٬ یه دفعه هم خوب از آب دربیاد!!!

*خاطره: ممکنه گاهی یه خاطره خوش٬یه ماجرای بامزه یا یه چیزی تو این مایه ها براتون بنویسم.

*دلنوشته شما: با کمال میل و با افتخار تمام٬ از مطالب جالب و دستنوشته های خواندنی شما خوبان استقبال می کنم. بذارین همه فیض ببرن!

*تالار گفتگو: اینجا هم کنار هم جمع میشیم و راجع به یه موضوعی که جدیدا پیش اومده یا یه بحث سیاسی یا حتی یه موضوع آشپزی! و ... هر موضوع اجتماعی دیگه باهم تبادل نظر می کنیم. یه گپ دوستانه!

*خاکریز: اینجا هم که از اسمش پیداست. یه یاد و خاطره از مردان مردیه که محصلان قابلی برای مکتب حسینی (علیه سلام) و مدرسه ی روح الله (رحمت الله علیه) بودند و حالا روزی خور خوان کریم بی نیازند .

تلنگر: در این بخش هم برخی از داستان های اخلاقی یا روایات زیبا یا یک نکته اخلاقی جالب٬ خدمت دوستان ارائه میشه (جدید)


در قسمت های مختلف حیاط خلوت٬ منتظر حضور سراسر مهرتون هستم. بیاین٬ نظر بذارین٬ دلنوشته بنویسید٬یه سر به تالار بزنید و... خلاصه بنده نوازی بفرمایید.                                                          

                                                                                                          میزبان شما: محفوظ سادات!

  • محفوظ سادات

منتظر ما باشید

  • محفوظ سادات